Bloogzz

Budi u toku - ne propusti najnovije vesti i korisne savete iz sveta zapošljavanja!

14.12.2023.

Čime se bavi marketing menadžer?

U današnjim organizacijama, bilo da pripadaju profitnom ili neprofitnom sektoru, uloga marketing menadžera igra ključnu ulogu. Ipak, priroda ovog zanimanja često varira između organizacija, čak i unutar istog sektora ili industrije.

what-does-a-marketing-manager-do_postname.jpg

Osobe koje nisu upućene u ekonomiju i menadžment često mešaju pojmove marketinga i reklame. Ova konfuzija često dovodi do situacija u kojima se od marketing menadžera očekuje da se pretežno bavi tehnikama oglašavanja ili upravljanjem odnosima s javnošću, poznatim kao PR, naročito u delatnostima gde vlasnici i rukovodioci ne razlikuju ove pojmove.

Nasuprot tome, bez obzira na uobičajene nesporazume oko definicije marketinga, fokusiraćemo se na ključne aktivnosti i zadatke koje marketing menadžeri obavljaju u poslovnom svetu. S obzirom na to da marketing podrazumeva efikasno zadovoljenje potreba potrošača na profitabilan način, marketing menadžer se pre svega očekuje da upravlja timom ljudi koji će identifikovati potrebe i želje potrošača te pronaći optimalne načine za njihovo zadovoljenje. Da bi to postigao, on mora temeljno razumeti svoje okruženje, uključujući:

  • različite potrošačke grupe i njihove preferencije

  • aktivnosti konkurencije

  • moguće poslovne partnere u lancu nabavke i distribucije

  • ekonomske i društvene uslove na tržištu

  • dominantne stavove javnosti o pitanjima poput ekologije, organske proizvodnje, održivog razvoja, fer trgovine itd.

Ova saznanja su ključna jer formiraju osnovu za donošenje kvalitetnih odluka o proizvodima ili uslugama, njihovoj ceni, metodama promocije i distribuciji. Marketing menadžer zatim prenosi ove odluke u strategije, planove i zadatke čija realizacija doprinosi zadovoljenju potreba potrošača i postizanju poslovnih rezultata, pre svega u vidu ostvarivanja profita.

Šta radi marketing menadžer u jednoj kompaniji?

U korporativnom okruženju, od marketing menadžera se očekuje da oblikuju strategije i planove koji usmeravaju aktivnosti organizacije na tržištu, kao i njen odnos s potrošačima, distributerima, lokalnom zajednicom i drugim značajnim partnerima.

Pored toga, za efikasno obavljanje posla marketing menadžera ključne su određene veštine, uključujući komunikacijske sposobnosti, meke veštine, javni nastup, kao i sposobnost rada u timovima sa različitim disciplinama. Marketing menadžeri ne bi trebalo da budu izolovani u obavljanju marketinških aktivnosti; naprotiv, svi zaposleni doprinose ostvarivanju marketinških ciljeva pridonoseći kreiranju vrednosti za potrošače. Stoga, marketing menadžeri često operišu unutar timskog okruženja, gde se ističu veštine aktivnog slušanja, socijalne veštine, jezičke kompetencije, empatije i sposobnosti kreativnog razmišljanja.

Dodatno, značajan aspekt njihovog posla je proficientno poznavanje metoda analitike, koju primenjuju u različitim domenima, uključujući proučavanje ponašanja potrošača, upravljanje pritužbama, tumačenje finansijskih izveštaja, izbor promotivnih tehnika, analizu marketinškog učinka, ocenu isplativosti prisustva na tržištu, segmentaciju i targetiranje tržišta, pozicioniranje brenda, i drugo.

Zašto je važan posao marketing menadžera?

Da bismo kao potrošači postali svesni postojanja određenog proizvoda, usluge ili ideje koja može rešiti naš problem, neophodno je da postoji stručnjak koji će to plasirati na tržište. Marketing menadžer gradi tu svest razvijanjem i sprovođenjem marketinških strategija, usmerenih ka zadovoljenju potreba potrošača i maksimizaciji profita.

U raznovrsnim industrijama, uključujući oglašavanje, turizam, zdravstvo, finansije, tehnologiju, zabavu, sport, maloprodaju i obrazovanje, marketing menadžeri igraju ključnu ulogu u uspehu kompanije. Oni efikasno upravljaju internim timovima, kreiraju ili nadgledaju promotivne poruke i proizvode, te rade na njihovom plasiranju ili distribuciji putem različitih medija, uključujući i tradicionalne i digitalne kanale. U zavisnosti od veličine kompanije, marketing menadžeri mogu biti deo većeg tima marketinških stručnjaka, fokusiranih na određenu grupu proizvoda ili usluga, ili specijalizovani za određenu oblast delovanja.

Koja znanja i sposobnosti treba da ima marketing menadžer?

Na modulu Marketing Menadžment na Visokoj školi modernog biznisa, obrazuje se grupa studenata zainteresovanih za ovo atraktivno zanimanje. Studijski program je osmišljen tako da studentima pruži temeljno razumevanje principa marketinga, ekonomije i menadžmenta, istovremeno ih opremajući sposobnostima primene raznovrsnih poslovnih metoda. Cilj je omogućiti im da budu sposobni donositi kvalitetne marketinške odluke u budućem profesionalnom okruženju. Posebna pažnja posvećuje se razvoju veština koje će im omogućiti uspešno javno nastupanje, efikasnu komunikaciju s različitim klijentima, pronalaženje rešenja u kriznim situacijama, kao i poštovanje saradnika i aktivno učešće u timskom radu. S obzirom na sveprisutan uticaj novih tehnologija u poslovanju, studenti stiču i digitalne kompetencije, što dodatno pojačava njihovu atraktivnost na tržištu rada.